Brev:
Antal måltider, når man ikke er en storspiser
22. oktober 2009
Alder:
6 mdr.
Antal måltider, når man ikke er en storspiser
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig om, at min søn ikke rigtig gider sin flaske mere og heller ikke spiser så meget skemad. Det går rimeligt, men han er altså bare ikke nogen storspiser, og han trives, hvilket vel er det vigtigste ;-).
Han vejer nu 7500g og er 65 cm (2800g ved fødslen og 50 cm).
Nu er han snart 6½ måned gammel, og så vil jeg gerne høre, hvad jeg skal stile hen imod med måltider?
Vores dagsplan ser på nuværende tidspunkt således ud:
Morgen: Havregrød med frugtmos (kanel engang imellem) eller øllebrød. MME af kop
Formiddag: Flaske
Formiddagslur
Middag: Hirsegrød eller fuldkornsrisgrød med frugtmos, vand af kop
Middagslur
Eftermiddag: Flaske EFTER luren, lidt frugt indimellem enten at sutte på eller i bittesmå stykker.
Aften: Grøntsagsmos og smager lidt af vores mad, hvis det egner sig, MME af kop
Inden sengetid: Flaske
Nogle gange en flaske om natten eller tidligt morgen.
Det bliver til 500-600 ml mælk i døgnet og 1½-2½ dl grød og mos.
Jeg synes det er svært at få et mellemmåltid ind om formiddagen, da han spiser ved kl 8 tiden og får sin første lur ved 9.30 tiden.
Er det passende med antal flasker?? Synes det er svært at få plads til både mælk og mad, da han ikke spiser så meget. Som det er lige nu bruger jeg flaskerne som mellemmåltider.
Hvad med A38 eller yoghurt naturel. Må det være et mellemmåltid nu om eftermiddagen f.eks?? Så bliver det så bare til endnu mindre MME.
Venlig hilsen M